Čtyři roční doby - Stephen King

By Hanka the bookworm - 12:09:00

Originální název: Different seasons
Překlad: Ivan Němeček (Rita Hayworthová a vykoupení z věznice Shawshank; Tělo), Libuše a Luboš Trávníčkovi (Nadaný žák, Dýchací metoda)
Nakladatelství: Pavel Dobrovský – BETA s.r.o.
Rok vydání: 2014
Počet stran: 534

Povídkový soubor sestávající ze čtyř novel, který by jistě mohl zaujmout i ty, jež nejsou zrovna příznivci „mistra hororu“ a krváků obecně. Třem z těchto povídek se dostalo perfektního/dobrého filmového zpracování, což může být malým důkazem toho, že se jedná o kvalitní počin. Ostatně je to King – jistě, že se jedná o kvalitní počin!

Rita Hayworthová a vykoupení z věznice Shawshank: Hlavním hrdinou je Andy Dufresne – machr přes bankovnictví a taky neprávem odsouzený vězeň. Co dál, to si přečtěte, pokud vás doteď nějakým zázrakem míjel film Franka Darabonta „Vykoupení z věznice Shawshank“. Já za sebe můžu říct, že jsem byla stejně nadšená, jako při sledování zmíněného filmu! 5/5

Nadaný žák: Todd Bowden má samé jedničky a před sebou zářivou budoucnost. Tedy alespoň do doby než začne navštěvovat postaršího muže Arthura Denkera/Dussandera, o kterém zjistil, že byl bývalým příslušníkem SS. Vydíráním ho přinutí, aby mu vyprávěl o zvěrstvech, která se děla v koncentračních táborech. Pak začne mít špatné sny, zhorší se známky a z nadaného žáka, se stává troska. Jestli chcete vědět, co bylo dál – pořiďte si knihu!
Já byla nejprve námětem nadšená, pak se ale všechno začalo trochu komplikovat a přestalo to na mě působit reálně (tak trochu)…King je borec, ale ty své trochu moc „boom“ závěry by si občas mohl odpustit (ale stejně si to přečtěte! J) 3/5

Tělo: Zemřel chlapec, ale nenašlo se tělo…Skvělá záminka pro partu čtyř malých kluků, aby se ho vydali hledat (a oni vědí, kde hledat). Tady to prostě bylo… Určitě znáte ten pocit, kdy něco dočtete a prostě víte, že jste přečetli něco výjimečného, na co si vzpomenete i za spoustu let…A já ten pocit měla! 5/5

Dýchací metoda: David začne na popud svého šéfa navštěvovat jistý pánský klub, ve kterém se po večerech vypravují nejrůznější historky. Jednou z nich je i příběh o dýchací metodě – „příběh o smrti a přežití“…
Musím se přiznat, že to pro mě byla jediná nemastná neslaná povídka z celého souboru, ale možná je to pouze tím, že na mě ty tři předchozí tak silně zapůsobily. Zároveň je to ta jediná povídka, která nebyla zfilmovaná. 2/5

Celkově mám z knihy naprosto úžasný pocit a bez váhání bych jí doporučila všem. Ačkoliv má jednotlivá hodnocení dohromady dávají jiný průměr, já dávám plný počet 5/5 a ráda se ke knize v budoucnu vrátím!

  • Share:

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Skvělá recenze, která mě okamžitě nalákala :) Já jsem totiž jeden z těch exotů, co nejenže nečetl nic od Kinga (jsem strašná, já vím), ale ani neviděl Vykoupení z věznice Shawshank... Sama nevím, jak je to možné, ale ten film mi vždycky nějak unikne. Jednou nečekaně usnu, jednou nejsem doma, jednou si spletu den, kdy ho dávají... Moje maminka mě za to už vysloveně kárá :) Budu to tedy muset napravit a rovnou se kouknu i po této knížce. Povídky by mohly být fajn začátek mého čtenářského vztahu se Stephenem Kingem.
    Moc díky za inspiraci a přeji příjemnou neděli! :)
    K

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za komentář :) do Kinga se určitě pusť - rozhodně stojí za to! Předpokládám, že tě buď nadchne anebo přečteš první a zároveň poslední jeho knihu, nic mezitím asi neexistuje. Jeho prostě buď miluješ nebo zatratíš a já pevně doufám, že budeš patřit k první skupině, protože si ráda u tebe na blogu přečtu nějaké recenze :)
      Film za to určitě taky stojí, je to jeden z mých vůbec nejoblíbenějších a jeden z mála, který je dobrou adaptací (další je např. Zelená míle).
      Krásný den :)

      Vymazat