Koralina - Neil Gaiman

By Hanka the bookworm - 21:19:00

Originální název: Coraline
Překlad: Ladislava Vojtková
Ilustrace: Dave McKean
Nakladatelství: Polaris
Rok vydání: 2014 (vydání k X. výročí)
Počet stran: 160

Hlavní hrdinkou příběhu je Koralina, která opravdu nesnáší, když jí někdo oslovuje „Karolína“. Je to zvědavé malé děvče, které se spolu se svými rodiči přestěhuje do nového domu (respektive do nového bytu v jednom zvláštním domě). Znuděná Koralina se rozhodne dům ihned prozkoumat. Navštíví obyvatele dalších bytů a hlavně objeví jedny zazděné malé dveře, kterými nelze projít… alespoň se to tak na první pohled zdá. Koralině se však dveře jednoho dne otevřít podaří a najde za nimi vstup do jiného bytu v jiném domě…

Koralina byla mou první čtenou knihou od Neila Gaimana a rozhodla jsem se pro ni především proto, že jsem už dřív viděla animovaný film Koralína a svět za tajnými dveřmi a hodně mě nadchl. Mám moc ráda, když jsou hlavními hrdiny malé děti a teď si uvědomuju, že jsem nečetla moc příběhů, kde by to bylo děvče…A právě to mě zaujalo a proto jsem se rozhodla si příběh vychutnat znovu v knižní podobě.

Musím říct, že knižní Koralina splnila má očekávání na výbornou. Příběh je zajímavý, charaktery roztodivné a atmosféra prostě perfektní. Je to trochu horor, trochu pohádka, trochu dobrodružné čtení a rozhodně se ani chvilku nebudete nudit. Garantuji vám, že po přečtení nebudete chtít knoflíky nějakou chvíli ani vidět. Povedené jsou rovněž ilustrace od Davea McKeana, které mrazivou atmosféru jen umocní. Hodnotím 4/5 a kromě knihy doporučuji i zmíněný animovaný film, který je také skvělý, přestože se od knihy v určitých bodech docela liší.

  • Share:

You Might Also Like

6 komentářů

  1. Koralina byla taky moje první knížka (a zatím poslední :-) od Gaimana. Byla jsem ale z toho čtení trochu rozpačitá a nemohla jsem se celou dobu, co jsem obracela stránky rozhodnout, jestli se mi ten příběh líbí, nebo ne. Nápad určitě zajímavý. Ale moje hodnocení by bylo asi nižší. Každopádně pěkný článek a recenze! :-)
    Bebe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já od něj teď nedávno přečetla ještě Hvězdný prach, který se mi líbil ještě o něco více - brzy bude recenze :) Nicméně si myslím, že Gaiman má docela specifický, takový dětsko/dospělácký styl, který určitě nemusí sednout každému, nicméně bych mu být tebou ještě dala šanci :)
      Děkuji za pochvalu a přeji hezký den

      Vymazat
  2. Koralinu mám taky moc ráda, vlastně je to jedna z mých oblíbených Gaimanových knih :) Připadá mi, že je to jako sepsaná noční můra. Měla jsem z ní větší mrazení v zádech než z lecjakého hororu, nevím, jestli bych to nazvala vyloženě strachem, každopádně to bylo...něco! :) Jsem ráda, že se ti kniha líbila - a souhlasím že i film je povedený :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já z knihy úplné mrazení neměla, každopádně ta kniha má v sobě NĚCO - neumím přesně definovat co, ale je to tam :)
      Děkuji za komentář a hezký den přeji :)

      Vymazat
  3. Koralinu jsem nečetla (jedna z těch knih, u kterých jsem pochytila zápletku i pointu a teď už nemám motivaci ji číst). Každopádně Gaimana mám teď na pořadu v seznamu autorů, ke kterým se chci vrátit - četla jsem kdysi Nikdykde a pamatuju si z toho jenom to, že to byla celkem dobrá kniha :D Teď mám doma povídky Předběžná varování, tak jsem zvědavá, jaké budou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Leni a děkuji za komentář :)
      Gaiman je podle mě rozhodně autor, který stojí za to. Jsem zvědavá na tvůj názor na ta Předběžná varování, já je nečetla a upřímně jsem na ně ani neslyšela zas tolik pozitivního, ale třeba budeš nadšená...
      Hezký den

      Vymazat