Noční cirkus - Erin Morgenstern

By Hanka the bookworm - 11:48:00

Originální název: The Night cirkus
Překlad: Radovan Zítko
Nakladatelství: Ikar
Rok vydání: 2012
Počet stran: 440

Do města přijíždí tajemný noční cirkus s černobílým šapitó, otevírající své brány pouze v noci. Uvnitř jeho stanů se rozvíjí příběh opravdové lásky mezi dvěma umělci svádějícími spolu boj na život a na smrt.

Už od prvních stránek jsem věděla, že tohle bude kniha pro mě. Moc se mi líbilo zpracování knihy, její rozdělení na časové úseky a oddělení jednotlivých částí černými hvězdnými stranami, které umocnily atmosféru. Člověk si při čtení musí dávat pozor na jednotlivá data, aby mu příběh dával smysl, ale to mi vůbec nevadilo, naopak jsem obdivovala, jak autorka umně rozdělila příběh do mnoha linií, které se na konci krásně spojily.

Román má úžasnou atmosféru – romantickou, ale ne přeslazenou a hlavně nádherně magickou. Při čtení opravdu máte pocit sounáležitosti s celým cirkusem i jednotlivými účinkujícími. Vyvolá ve vás pocit, že takový cirkus rozhodně chcete navštívit. Postavy jsou opravdu sympatické, každý je jiný, každý má své malé tajemství. Ničí osud mi nebyl lhostejný.

Nejlepší na celé knize je ale podle mě autorčin ryzí, vybroušený styl. Používá nádherný, květnatý jazyk. Její popis je podle mě jeden z vůbec nejlepších. Až se mi nechce věřit, že je to její debut, protože takhle si hrát se slovy a s tempem umí málokdo.

Po těchto superlativech by asi měla přijít nějaká negativa, já ale žádná nenašla. Od obálky, přes styl, příběh i postavy je všechno naprosto perfektní a já knihu můžu doporučit všem romantickým duším, které mají rády tajemno a magii. 5/5!

„Úsilí a energii musíme vložit do všeho, co si přejeme změnit.“

  • Share:

You Might Also Like

4 komentářů

  1. To je opravdu nádherná kniha. Mám pocit, že se o ní moc neví, tak jsem pokaždé velmi ráda, když ji u někoho na blogu objevím a když se té dotyčné osobě navíc ještě líbí.
    Letos budu mít víc času na čtení, tak si ji přečtu znovu, už se na to moc těším.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, souhlasím - je to výjimečně krásná kniha, jak obsahově, tak zpracováním :) určitě se k ní taky budu v budoucnu vracet. Děkuji za milý komentář a přeju hezký den.

      Vymazat
  2. No vida, díky za připomenutí, tuhle knihu mám už dlouho v plánu si přečíst :) Rozhodně jsi mě na ni navnadila!

    OdpovědětVymazat