Ano! I navzdory
zkouškovému se mi opravdu podařilo přečíst pěknou hromádku knih a ráda se teď
s vámi podělím o své krátké názory na ně. Celkem jsem jich dokončila 5,
jednu jsem nedočetla a jednu rozečetla. Brzy se také můžete těšit na jednotlivé
recenze, ve kterých se vždy dozvíte vše, co si o dané knize myslím.
Nejprve jsem dokončila Filosofii mezi mýtem a vědou. Od Homéra po
Descarta od Zdeňka Kratochvíla, protože mě čekala zkouška. Musím se pochlubit, že
tu jsem zvládla úspěšně, a co se knihy týče…Víte co, je to filosofie a u té já
budu vždycky tak trošku trpět, nicméně musím uznat, že Kratochvíl svou knihu
napsal celkem poutavě a prokouše se jí zdárně i nefilosof jako jsem já, proto
tedy 3/5.
Dále jsem byla tak
nadšená z knih, které jsem dostala k Vánocům, že jsem jim prostě
musela dát přednost před všemi ostatními. První volba byla jasná – můj
oblíbenec Stephen King a jeho Právo
nálezce, což je volné pokračování krimi Pan
Mercedes. Pokud Kinga znáte, víte, že detektivka nepatří zrovna k žánrům,
jimž by se věnoval. Ale umí to! A dokázal to v téhle knize už podruhé.
Jestli jste tedy četli Pana Mercedese
a k Právu jste se ještě
nedostali – musíte to rychle napravit! Jasných 5/5.
Následoval další můj
oblíbenec Neil Gaiman, který mě svým Hvězdným
prachem znovu uchvátil. Je dost pravděpodobné, že znáte filmové zpracování,
které je opravdu hvězdně obsazené. Pokud snad ne – příběh nás zavede za vesnici
Zeď, kde mladý Tristran pátrá po hvězdě, kterou slíbil dát své lásce, když ji
spolu viděli padat. S podivem však zjistí, že hvězda nevypadá tak, jak si
ji představoval a je dosti nabroušená a rozhodně nemá v úmyslu
s Tristranem nikam chodit. Doporučuji jak filmové zpracování, tak i knihu,
která je prostě kouzelná a dostala 5/5.
Další dokončenou knihou
byl Kufr paní Sinclairové od Louise
Waltersové. Musím se přiznat, že mě kniha velmi zaujala jak svým názvem, tak i
obálkou, která je podle mého názoru vážně povedená. Příběh je rozdělen do dvou
linií – jedna je romantická válečná, ta druhá ze současnosti a dochází
v ní k odhalování tajemství právě z linie první. Moc se mi líbil
válečný příběh, byly v něm sympatické postavy a celkový námět se povedl.
Linie ze současnosti už byla horší a nevím, zda by autorka neudělala lépe,
kdyby ji prostě vynechala. Celkově 3/5 (ale přemýšlela jsem nad 4, takže
celkový dojem dobrý).
Poslední dokončenou
knihou byl útlounký povídkový soubor Příšerné
příběhy vánoční od Chrise Pristleyho. Byl pro mne spíše zklamáním a
doporučila bych ho asi jen dětem, které ještě s horory nemají příliš
zkušeností, protože snad každý námět příběhu je děsně klišoidní a kdo už má
něco načteno, se se všemi už prostě musel setkat. 2/5
Na měsíc únor jsem
rozečetla Ostrov Entry od Petera
Maye, kterého jsem si po přečtení trilogie s ostrova Lewis zařadila mezi
své oblíbené autory. Věřím, že mě nezklame ani nyní.
No a nakonec k té
nedočtené. Pokud sledujete můj blog, tak víte, že jsem v prosinci
rozečetla Princeznu Bojovnici hned,
jak mi dorazila v balíčku od Knihobita. Je to kniha pro mládež a já občas
ráda utíkám do dětského světa. Tenhle svět však nemá asi žádná pravidla a
příběh je (bohužel) děsná nuda. Prokousala jsem se do zhruba asi ¾ a dál už to
prostě nešlo. Nemám ráda odkládání knih, ale u téhle už prostě nehodlám ztrácet
čas. Bylo to vůbec prvně, kdy jsem knize udělila (podle databáze knih)
hodnocení odpad.
2 komentářů
Uprostřed zkouškového to je báječný čtenářský výkon :)
OdpovědětVymazatA ten "Kufr paní Sinclairové" má opravdu naprosto fenomenální obálku. Sice se říká "nesuď knihu podle obalu", ale tenhle mě ke knize doslova přitahuje. Moc povedený.
Těším se na přečteno za únor, tyhle sumarizační články fakt zbožňuju :))
K
Já zrovna patřím k těm lidem, kteří na obálku docela dají :) a myslím, že tuhle knihu bych i s opatrností doporučila. Pokud budeš mít chuť na nějakou oddechovku trošku romantičtějšího rázu s jednou velmi zajímavou linkou a druhou průměrnou, tak neváhej :) ráda se dozvím tvůj názor, pokud se rozhodneš jí dát šanci.
Vymazat