Ediční plán #2 - březen 2016

By Hanka the bookworm - 8:41:00

Ahoj všichni, vítám Vás u dalšího edičního plánu – dnes Vám v něm představím knihy, které vyšly/vychází v březnu (nebo by alespoň měly vyjít!). Dneska to tak trošku bude vypadat jako reklama na nakladatelství Kniha Zlín, ale je to opravdu jen náhoda, tak mi to odpusťte J
 
Stejně jako minule začnu knihami, které už vyšly. První z nich jsou Skleněná těla od spisovatelské dvojice Erik Axl Sund. Pokud je Vám toto jméno povědomé, tak určitě díky trilogii Slabost Victorie Bergmanové zahrnující mimo jiné i Vraní dívku. Já Vraní dívku četla – zdála se mi jako takový průměr a doma na mě čekají i zbývající dva díly, ke kterým jsem se ještě pořád nějak nedokopala, ale rozhodně se na ně chystám. Co se týče Skleněných těl, mělo by se znovu jednat o mrazivý thriller, tentokráte s detektivní zápletkou, ve které bude velkou roli hrát hudba J. No, rozhodně to zní zajímavě, takže možná, že až dokončím zmíněnou trilogii, se podívám i po této knize.
 
7. 3. vydal Knižní klub další dílo uznávaného autora Toma Roba Smitha (známý hlavně pro své Dítě číslo 44) a sice Farmu. Mělo by se jednat o rodinný psychothriller, jehož anotace mě opravdu nesmírně zaujala. Hlavní hrdina Daniel totiž obdrží dva telefonáty – jeden od otce, který mu říká, že se jeho matka zbláznila…Druhý od matky, která tvrdí, že otec je lhář a je zapojen do nějakého děsivého zločinu. Komu ale věřit?

Dále tu mám knihu od Celeste Ng – Vše, co jsme si nikdy neřekli. Vyšla 16. 3. u Odeonu, a přestože jsem o této autorce ještě v životě neslyšela, vypadá kniha docela slibně. Zdá se, že půjde o směsici detektivky okořeněné řešením mezilidských vztahů, což mám moc ráda, a proto se po tomto díle do budoucna asi podívám.
 
Na dnešek, tedy 17. 3. tu mám hned tři knihy, které vychází v rámci Velkého knižního čtvrtku. První z nich jsou Sítě od uznávané české autorky Petry Dvořákové. Kniha vychází u nakladatelství Host a dle anotace se jedná o příběhy tří žen, jejichž životy jsou poznamenány nízkým sebevědomím. Nízké sebevědomí sebou často přináší i muže – manipulátora. Na knihu se opravdu těším už proto, že jsem se letos rozhodla dávat více šancí českým autorům.
Další dvě knihy tohoto data vydá Kniha Zlín. Provazochodkyně je novinkou od světoznámého Simona Mawera, na kterého si už dlouho brousím zuby, ale ještě jsem se k němu nedostala. Druhá je kniha s krkolomným názvem Jerúldelger od Iana Manooka. Jedná se znovu o thriller s detektivní zápletkou (dneska Vám jich představuji nějak hodně, ale tak – jedná se o můj oblíbený žánr, tak to snad pochopíte J). Co mě na knize ale zaujalo úplně nejvíc je prostředí – mongolské stepi a hlavní město Ulánbátar? No vážně, kolik knih odehrávajících se v Mongolsku jste četli? J

Poslední dvě knihy z mého dnešního výběru jsou opět od Knihy Zlín (já Vám říkala, že to bude vypadat jako reklama na tohle nakladatelství) a obě vychází 31. 3.
První z nich je Trest a smrt, což je podle mého názoru dílo, které Vás musí praštit do očí už svou obálkou. Autorem je Mats Olsson. Hlavní hrdina Harry Svensson je úspěšný novinář se sadomasochistickými choutkami, který má spojitost s vraždami dvou žen…
Poslední knihou, jež dnes zmíním, je Planina od Steinara Bragiho. Mělo by se jednat o kombinaci psychologického thrilleru s islandskou lidovou kulturou a jenom tyhle dvě věci mi stačí, abych zbystřila!

Jaké knihy, které tento měsíc vychází, zaujaly Vás? Četli jste některou z výše zmíněných? A jaký máte názor na spisovatelské duo Erik Axl Sund a jejich Vraní dívku? Určitě mi dejte vědět do komentářů, moc ráda si to přečtu…







  • Share:

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Skvělý výběr, Hani. Lákají mě hlavně Skleněná těla a také Farma.
    Vraní dívku jsem zatím nečetla, pokud dobře pamatuji, je to v přítomném čase a to já nemůžu - snad to tento rok už konečně překonám a začnu číst nejen v minulém... Vraní dívku mám jako jednu z motivací. :)
    Těším se na další články, měj se hezky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zajímavé, mě nikdy nenapadlo se zaměřovat zrovna na čas, evidentně je mi tedy jedno, jaký autor použije...Já si zase říkám, že už se letos musím pustit do těch dalších dílů, ale mám trochu výpadek, co se týče Vraní dívky, takže si asi první budu muset dát re-reading :)
      Krásný den!

      Vymazat