Bezprostřední dojmy ze Světa knihy 2016

By Hanka the bookworm - 20:26:00

Hezký podvečer mí milí, před chvilkou jsem dorazila ze Světa knihy a naprosto neplánovaně jsem se rozhodla se s Vámi podělit o své zážitky, dokud jsou ještě čerstvé. Předem se omlouvám, ale nechtělo se mi s sebou tahat foťák, takže použité fotky (krom koupených knih, samozřejmě) nejsou mé vlastní…


Musím se přiznat, že jsem na Světě knihy byla vůbec poprvé a jsem nesmírně ráda, že jsem se tam letos konečně vypravila. Pro každého knihomola je to obrovský zážitek. Tolik knih pohromadě jsem možná ještě nikdy neviděla. Panuje tam skvělá atmosféra a je úžasné vidět tolik lidí (a hodně z nich bylo mladých), co milují knihy.

Petra Dvořáková
Kromě nákupů je samozřejmě možnost navštívit spoustu doprovodných programů a autogramiád. Já si byla poslechnout třeba Petru Dvořákovou, která představovala svou novou knihu Sítě, a pak jsem si samozřejmě skočila i pro podpis. Zavítala jsem také na besedu Yrsy Sigurdardóttir, která byla výtečně zpracovaná a paní, co pokládala otázky, byla úžasně vtipná, takže jsme se toho o Yrse mohli mnoho dozvědět. Také od ní jsem ukořistila podpis. J Dále pak ještě od Petry Soukupové a Katjy Kettu. Všechny zmíněné autorky byly velmi sympatické a jsem moc ráda, že jsem měla tu možnost je vidět.

Yrsa Sigurdardóttir


Při procházení jednotlivých stánků s knihami jsem zahlédla i mnoho známých tváří ze světa blogerů, třeba Ohanu (Ohana’s world of pure imagination) či Kamču (Hlava plnáknih), jsem ale strašpytel, takže jsem je neoslovovala. Přišlo mi takové trapné k nim naběhnout a říct: „jéé, já tě sleduju na YouTube a máš úžasná videa“ – hm…co si o tom myslíte? Oslovili jste/oslovili byste takto někoho? J Naopak jsem docela poctivě vyhlížela Vlastu (Vysvobozená) či Šárku (Můj knižníráj), ale na ty jsem štěstí neměla…Škoda, s těmi bych pokecala ráda. J

Co se týče nákupů, asi si mě dovedete představit. Mým jediným limitem byl nedostatek peněz a volných rukou, jinak bych jim tam snad vykoupila všechno. Celkem jsem si odvezla čtrnáct kousků – pět antikvariátních a devět nových. Ze všech mám samozřejmě nesmírnou radost, ale blíže Vám je představím až v měsíčním shrnutí, tak se aspoň máte na co těšit. J Mimochodem, teď při zkouškovém je fakt bezva nápad kupovat si tolik knih…


Celkově musím říct, že jsem tedy nadmíru spokojená. Samozřejmě nebylo všechno perfektní – třeba ozvučení při besedách či odvětrávání prostorů, ale zážitek to byl famózní a jsem si jistá, že příští rok vyrazím znovu. Snad se tam napřesrok potkáme! J Krásný zbytek večera všichni a dejte mi vědět o svých pocitech a zážitcích, a pokud jste nebyli, jak jste prožili sobotu Vy? J

  • Share:

You Might Also Like

16 komentářů

  1. Já jsem na Světě knihy ještě nebyla, letos jsme to plánovali s kamarádkou, bohužel to ale nevyšlo - tak snad příště. Už jsme četla několik reportáží a všechno to zní strašně suprově. Já se teď můžu chvástat, že bych toho člověka nejspíš oslovila, ale jakmile by to bylo v reálu, nejspíš bych se taky styděla :)
    A nádherné úlovky sis přivezla! :)

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si taky nejdřív myslela, jaká budu frajerka a půjdu si za nimi popovídat. Pak, když na to ale mělo dojít, jsem se najednou zamyslela, co jim tak vlastně chci asi říct, a přestože je mi jasné, že mi hlavu neukously, jsem stáhla ocas :D
      Určitě se tam příští rok vyprav, je to jedinečný zážitek - nejen kvůli nákupům, ale právě hlavně kvůli tomu doprovodnému programu :)
      Úlovky samozřejmě detailně představím v měsíčním shrnutí, mám teď akorát dilema, že bych četla nejraději deset knih najednou...
      Měj se krásně, Lory

      Vymazat
  2. Jak už jsem říkala dřív, na akci jsem ještě nebyla (a vlastně jsem se o ní poprvé dozvěděla letos od tebe), ale jak to tak čtu, tak možná přidám příští ročník Světa knihy do rozpočtu, seberu knihomoly z okolí, a vyrazím. :)

    Jsem ráda, že sis to dneska užila, a už jsem zvědavá, jaké kousky jsi ulovila! (Mimochodem, jak jsem hrozná drbna a zvědavka, tak jsem koukala na ten tvůj komentář v odpovědi Lory, a musím říct, že přesně vím, jak se cítíš. Já bych nejradši přečetla všechny knihy, které jsem si přivezla z Anglie, najednou!)

    Krásný zbytek večera přeju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že příští rok obě vyrazíme a třeba se potkáme! :) Úplně Tě chápu, Tvé přírůstky z Anglie jsou totiž úžasné, hned ti je běžím okomentovat :)
      Krásný den

      Vymazat
  3. Verim, ze to byl uzasny zazitek a uz se tesim na clanek o knihach, ktere jsi tam ulovila, preji krasnou nedeli :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To rozhodně byl :) Můžu jen doporučit, hezký zbytek víkendu :)

      Vymazat
  4. Skvělý report! Mrzí mě, že jsme se nepotkaly, já, Iris a Matty jsme se pohybovaly společně nějakou dobu v levém křídle a taky jsme seděly na schodech u záchodů, škoda, žes nezavítala tam, to bys nás určitě nepřehlédla. :D Ale tak příště to domluvíme tak, abychom se určitě potkaly, bát se oslovit nás je asi blbost (kdybys nás viděla :D). Ale taky jsem potkala pár známých tváří a dělala, že je neznám, jednoduše proto, že ani oni by nevěděli, kdo je jakási Vlasta z jakéhosi napůl knižního blogu. :D
    Nakonec jsem žádné autogramiády nenavštívila a má peněženka tolik neutrpěla, ostatně to všechno jsem už taky napsala ve článku.
    Letošek byl skvělej a doufám, že za rok na stejném místě potkám nejen staré známé, ale i tebe. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Tak to bych vás asi nepřehlédla, já ale byla tak nadšená, že jsem se na záchod skoro ani nedostala :D Má peněženka teda docela utrpěla, nicméně 14 knih za necelé 2000 se mi zdá pořád super :)
      Běžím se podívat na tvůj report, měj se krásně :)

      Vymazat
  5. Super článek! :)
    Já se tam bohužel tento rok nedostala, ale příští rok chci jet na 100% :)
    Už se moc těším, až nám představíš Tvé úlovky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě příští rok vyraz a třeba se potkáme! :) Ráda bych tě poznala, měj se krásně, Lucí.

      Vymazat
  6. Zdá se, že Knižním světem teď opravdu žijí všichni blogeři, to je milé :D Byla to fajn akce. Já zase urvala podpis od Josteina Gaardera, takže jsem maximálně spokojená. Ale počet tvých zakoupených knih mně jako vždy odrovnal :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě taky - finančně :D Škoda, že jsme se tam nepotkaly...Souhlasím, že to byla super akce :)
      Měj se krásně, Leni

      Vymazat
  7. Skvělý článek! :). Já tyhle články o Světě knihy miluju (teda, když jsem tam taky byla). Strašně ráda čtu, kdo si co koupil a jak to prožíval :).

    Panečku, 14 knih! To ses teda musela pořádně pronést! :). A moc se těším, až nám je představíš (nejradši bych to ale věděla hned - jsem nedočkavá :D). Užij si své nové přírůstky (alespoň pohledem, když je zkouškové) :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky, jsem hrozná zvědavka :) Jojo, příští rok si s sebou musím vzít nějakého nosiče - ještě, že jsem si vzala alespoň batoh a většina knih se vešla tam a snad poprvé jsem taky dávala přednost paperbackům :D
      Knihy si užívám (bez ohledu na zkouškové - to to zas dopadne, ještě, že už mě toho moc nečeká :))
      Měj se krásně :)

      Vymazat
  8. Hani, tak to je nádherný nákup :) Jinak... taky nemám nějak odvahu někoho oslovit... viděla jsem Dorotku Noon, Narcisku, Verunku z Bichliččina blogu, ale také jsem je nepřepadla :) Super, že sis to taky krásně užila a třeba se potkáme za rok :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, jsme trošku strašpytlové :) Byl to úžasný zážitek, už se těším na příští rok :)

      Vymazat