Ediční plán #6 - červenec 2016

By Hanka the bookworm - 21:17:00

Ahoj mí milí, hned na úvod se chci moc a moc omluvit za to, že jsem se k sepsání edičního plánu nedostala dříve, nicméně tenhle měsíc je pro mě zkrátka takový hektický a obávám se, že v srpnu to nebude lepší. Je proto možné, že pro Vás informace z tohoto článku nebudou až tak aktuální, jak by mohly být, ale já se i přesto rozhodla s Vámi podělit o knihy, které vyšly v průběhu měsíce července a zaujaly mne. Kupodivu v mém výčtu dnes nefiguruje jeden thriller za druhým. Tentokrát si totiž přijdou na své, zejména milovníci společenských románů. Tak jdeme na to. J

Hned první den v měsíci vyšly dvě novinky, na které si dělám opravdový zálusk. Za prvé je to thriller Přítelkyně smrti od Bernharda Aichnera, kterou vydal Knižní klub. Anotace zní celkem zajímavě, i když mám takový dotěrný pocit, že to bude pěkné klišé. Co mě však zaujalo hodně, je název série: Funebračka, to mi připadá fakt vtipné.
Druhou knihou je Špulka modré nitě. Vyšla u nakladatelství Ikar a napsala ji Anne Tylerová. Jedná se o první z dnes  zmiňovaných společenských románů a vypráví o třech generacích rodiny Whitshankových, která žije v přenádherném domě v Baltimoru. Jako každá správná rodina má i tato svá tajemství a černé ovce. 

7. 7. vydalo nakladatelství Argo Dívku jménem Boy od britské spisovatelky Helen Oyeyemi. Jedná se už o její pátou knihu a je považována za vrchol autorčiny tvorby. I na internetu vzbudila zájem, zmiňoval ji třeba Tomáš Kaplan Fojtík na facebookové stránce Literárních (s)nobů. Anotace je velice zvláštní, zamotaná, neurčitá, magická, tajemná a iluzorní a já mám takový dojem, že přesně taková bude i tato kniha. Právě už po přečtení anotace jsem nabyla přesvědčení, že to rozhodně nebude žádné jednoduché čtení, a možná právě proto mě kniha tak zaujala.

Teď tu máme další ze společenských románů – Záblesk světla od Gartha Steina, vydaný nakladatelstvím Ikar 15. 7. Jak už jste u mě zvyklí, záleží mi na obálkách a tato je prostě naprosto úžasná. I anotace vypadá dobře, zdá se, že se zápletka bude motat kolem tajemného domu a to já ráda, na databázi knih dokonce uvádí, že se jedná o thriller, tak nevím, nevím, asi se do toho budu muset pustit. J

26. 7. vyšla u Arga Otázka ztracené hlavy od americké dvojice autorů. Musím se přiznat, že k přečtení anotace mě nalákal jen a pouze samotný název knihy. Když jsem navíc zjistila, že se věnuje mladému muži s Aspergerovým syndromem, zbystřila jsem o to víc, protože jsme si o tomto „postižení“ (lomeno výhodě, protože třeba právě hlavní hrdina tohoto příběhu to jako postižení nevnímá) nedávno říkali něco málo ve škole.

No a jako poslední tu mám opět Argo a opět knihu s velice zajímavým názvem – Ostrov s vůní čerstvého chleba. I obálka na mě působí tak nějak pozitivně, což byl zase důvod k přečtení anotace. Hlavní hrdinkou je třicetiletá Polly, která žije životem plným přepychu, luxusu a peněz, tedy až do doby, kdy spolu se svým přítelem nezbankrotují. To zároveň vede k ukončení vztahu a Polly se přestěhuje na malý přílivový ostrov v Cornwallu, kde začne péct chleba. Nezní to zrovna jako něco, co bych normálně četla, nicméně v letošním roce jsem si dala tak trochu předsevzetí zkoušet i jiné žánry a tohle vypadá jako sympatický odrazový můstek. J

Co v měsíci červenci zaujalo Vás? Pořídili jste si nějakou novinku nebo Vás dokonce zaujalo něco z mého výběru? Budu moc ráda, když mi dáte vědět dole v komentářích. Obzvlášť by mě zajímalo, jestli už jste někdo četl Špulku modré nitě nebo Přítelkyni smrti. J

  • Share:

You Might Also Like

8 komentářů

  1. Přítelkyně smrti mě docela láká, taktéž i Záblesk světla :) A vůbec celkově skvělý výběr :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Šári, v červeci toho zase holt bylo docela dost, no :)

      Vymazat
  2. Moc pěkný výběr :) Hodně pokukuji zvláště po Přítelkyni smrti, stejně jako Šárka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravdou je, že i mě láká čím dál tím víc, tak jsem zvědavá, jestli se do ní některá doopravdy pustíme :)
      Měj se krásně

      Vymazat
  3. Špulka modré nitě! Tak ráda bych se začetla do nějakého tajemství rodiny. Tak Háně, koukej hejbnout s bakalářkou a recenzuj. Držím palce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám na ní velký zálusk no, ale nemám penízky :D tak uvidíme, jestli se k ní časem dostanu.
      Měj se krásně, Peťul :)

      Vymazat
  4. Z knih, přiznám se, neznám žádnou. Nicméně všechny vypadají zajímavě, hlavně teda Špulka modré nitě a Otázka ztracené hlavy.

    U Ostrova s vůní čerstvého chleba mě nevím proč hned napadla Čokoláda od Harrisové. :D

    Jestli se do knih budeš pouštět, tak se samozřejmě už moc těším na tvoje názory. Měj se nádherně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, ten příměr Ostrova a Čokolády je asi docela výstižný :) Doufám, že aspoň k té Čokoládě se dostanu co nejdříve :)
      Měj se krásně, Kačí

      Vymazat