Poslední aristokratka - Evžen Boček AUDIOKNIHA

By Hanka the bookworm - 12:22:00

Vydavatel: OneHotBook
Interpret: Veronika Kubařová
Délka: 6:31 h

Poslední aristokratka vypráví příběh šlechtické rodiny Kostků, kteří se po pádu komunistického režimu v Čechách, rozhodnou do své vlasti vrátit z Ameriky, aby znovu převzali rodinné sídlo. Kromě rodinného sídla na ně však v Čechách čeká také personál hradu: věčně nespokojený kastelán Josef, hypochondrický zahradník pan Spock a sprostá kuchařka závislá na ořechovce paní Tichá. Jedná se o odpočinkovou, humornou knihu, jejímž hlavním (a jediným) cílem je pobavit čtenáře.

Poslední aristokratka byla mým prvním seznámením se s audioknihou a musím říct, že jsem byla velmi mile překvapena. Je sice pravdou, že zpočátku mi dělalo opravdu velké problémy udržet pozornost, ale čím déle jsem poslouchala, tím se to zlepšovalo a nakonec jsem se přistihla, že u toho dokáži dělat i různé další věci (vařit, uklízet apod.). Poslouchání audioknih jsem tedy shledala více než užitečným.

Příběh rodiny Kostkových, která zjistí, že starat se o hrad není až taková zábava, jak si mysleli, mi musím říct, docela přirostl k srdci. Všechny jednotlivé postavy jsou svým způsobem morousové, ale nelze si je nezamilovat. Rozhodně to nejsou postavy černobílé, a to je dobře. Mně osobně se nejvíce zalíbila právě postava – vypravěč a to Marie III. Kostková, kterou Veronika Kubařová perfektně ztvárnila. Myslím si, že Veroničin přednes je opravdu velmi kvalitní, mění intonaci a rychlost mluvy, tudíž vás stále baví jí poslouchat a já měla pocit, že hlas aristokratky jako by jí byl šitý na míru.

Závěrem je třeba zdůraznit, že se jedná opravdu o „jednoduchý“ poslech/čtení a člověk si u něho tak nějak odpočine a místy se i pobaví. Pravdou je, že humoru je v jedné (ještě navíc tak útlé) knize trochu moc a chápu, že na někoho to může být až příliš. Je třeba zdůraznit, že ke knize nesmíte přistupovat s příliš velkým očekáváním, mohli byste být zklamaní. Přesto si myslím, že pokud si chcete oddechnout třeba po nějakém „těžším“ čtení, je Aristokratka dobrou volbou. A opravdu jí doporučuji v audio podobě, protože i já bych se při fyzickém čtení určitě nebavila tak, jako při přednesu Veroniky. Celkové hodnocení tedy 3/5.

  • Share:

You Might Also Like

0 komentářů